
昔からのやり方を頑固に守りながらナチュラルを強調するナポリ風のテーラリングが”正”、日本ならではのこだわりと精緻さが”反”で二つが作用して、「チッチオ」という合をなす弁証法的な結果を生み出したのではないかと思います。非常に女性的な上木氏のクリエイションと、同じ師匠の下で修業しなが自分なりの方向性でスーツを仕立てるチョン・ビョンハ氏のスーツを比較するのは、日韓両国の文化的創造物の比較分析という側面からも、興味深く楽しい経験でした。
I think the Neapolitan tailoring that accentuates the natural fitting by strictly adhering to the traditional method and the detailed precision represented by Japanese craftsmanship is the dialectic result of Ciccio. Ueki-san’s feminine creation is an interesting contrast to Byungha JUN’s distinctive style. Although both artisans trained under the same master, comparing these different styles are very interesting as well as considering the comparative analysis of both nation’s cultural creations.
